به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، جلسه ارتقاء جایگاه موسسه با حضور احسانی، مدیر آموزش موسسه انعکاس تصویر و مدیران و مسوولان موسسه برگزار شد.
درابتدای جلسه، محمود بهمنی، رئیس موسسه با اشاره به جلسه برگزار شده برای موسسات تابعه سازمان در تاریخ 23 لغایت 25 خرداد ماه 1402 و اشاره به تعالی سازمانی و جایگاه موسسه و ارائه مختصری از فعالیت های آن و رسالتی که موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور برعهده دارد مواردی را مطرح کرد و تاکید داشت نگاه فاخری باید در کشور به موضوع تحقیقات وجود داشته باشد. سپس احسانی به تشریح شیوه نامه اجرایی طرح مفهومی تحول در تولید و انتقال پیام نخبگان از سه زاویه پرداخت. ایشان، نگاه نهادی با هدف توانمند سازی ارتقاء جایگاه سازمان و رویکرد پایه با توانمندسازی و ارتقاء مدیران و نخبگان سازمان را منوط به اجرای  طرح تحولی فوق دانست و اظهار داشت: نخبگان در موسسات، نقش آفرینی بسزایی در تولید محتوا و تحلیل و توزیع از طریق روابط عمومی می توانند داشته باشند که هدف از این، تحلیل و توصیف مشعوف کننده افتخار آمیز و امید آفرین می باشد. ایشان در ادامه خاطر نشان کرد الزامات محتوایی از قبیل نگاه به گذشته ، حال و آینده به طور  ویژه باید انجام شود. مواردی از قبیل: تهیه سوژه های خاص از عملیات انجام شده در موسسه، انجام بحث های تحلیلی، مصاحبه، یادداشت کوتاه و انتشار آنها در قالب کتابچه های گرافیکی، تولید اینفوگرافیک، از مواردی بود که توسط وی مطرح شد که در بیان سوژه های خاص می توان به گفتگوی تفصیلی با وزیر جهاد کشاورزی در خصوص موسسه و زیر مجموعه ها، خیام نکویی، روسای پیشین سازمان، اساتید دانشگاه، فعالان بخش خصوصی و همچنین معرفی فعالیت های موسسه و زیر مجموعه ها باجزئیات، معرفی 100 مورد از دستاوردها و بروندادها، معرفی 5 تا 10 محصول و دستاورد برتر، خبر تصویری از موسسه و زیر مجموعه ها  و در نهایت، نگاه کلان به نتایج مدل از قبیل احصاء و جهت دهی 1000 ایده و ابتکار، انتشار 100 مطلب تحلیلی در سازمان، آرایش دادن به 1000 نفر در سازمان برای کمک به طرح تحولی از موارد دیگری بود که توسط احسانی مطرح شد.
گفتنی است: سیامک یوسفی، مصطفی شریف روحانی، همایون حسین زاده صحافی، سید امین اله تقوی، ابوالفضل سپهداری، خانم میربخش، خانم دوستدار در جلسه حضور داشته و به ارائه نقطه نظراتی در این خصوص پرداختند.
رئیس موسسه در پایان، ضمن تشکر از برگزاری جلسه، ابراز امیدواری کرد هر گونه نگاه علم ستیزی و پژوهش ستیزی از گذشته تا به حال مانع تحقق اهداف عالیه سازمان و موسسات تابعه بوده و می باشد و لازمست واژه حکمرانی به خوبی تعریف و مورد استفاده قرار گیرد تا بتوانیم انتظار دستیابی به جایگاه واقعی سازمان و موسسات تابعه را در حد مطلوب داشته باشیم.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code