به گزارش روابط عمومی انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری، در راستای پیشبرد اهداف سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مبنی بر ترویج یافته های علمی و ارائه آموزش های کاربردی به منظور ارتقای دانش فنی و افزایش سطح علمی بهره برداران، آبزی پروران و دانش آموزان در زیر بخش آبزی پروری، مرداد ماه 1402 نشستی با حضور محمود محسنی، معاون پژوهش و فناوری و انتقال یافته ها انستیتو و جابر عباسی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان به منظور بررسی مقدمات لازم جهت راه اندازی اولین  هنرستان کار و دانش کشاورزی کشور با گرایش آبزی پروری ماهیان خاویاری در استان گیلان برگزار شد.
در ابتدای این نشست که رسول احمدیان، رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه فنی و حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان و محمد رضا بهروز خوش قلب، محقق بخش ارزیابی ذخایر انستیتو نیز در آن حضور داشتند. محسنی ضمن معرفی بخش های تخصصی توانمندی های علمی و آموزشی محققین و ظرفیت ها، تجهیزات و امکانات  موجود در انستیتو را ارائه کرد.
در ادامه جابر عباسی توسعه هنرستان‌های تخصصی جهت افزایش سطح  مهارت های دانش آموزان در طی دوران تحصیل را  به عنوان یکی از اهداف اصلی وزارت آموزش و پرورش برشمرد و ضمن معرفی فعالیت های انجام شده در این خصوص خاطر نشان کرد: استان گیلان یکی از قطب های آبزی پروری کشور بوده و راه اندازی رشته تحصیلی آبزی پروری در شاخه کار و دانش ضروری می باشد. وی ابراز امیدواری کرد وجود ظرفیت های علمی، آموزشی، پژوهشی و حضور اساتید مجرب شیلاتی در مراکز تحقیقاتی علی الخصوص انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری فرصتی استثنایی جهت تاسیس و راه اندازی هنرستان کار و دانش کشاورزی در رشته تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری  و سرآغاز مناسبی برای توسعه  علوم شیلاتی و صنعت آبزی پروری و  در نتیجه تامین امنیت غذایی و توسعه اشتغال در استان در  این زیر بخش خواهد بود. انستیتو نیز اعلام آمادگی کرد همکاری علمی و آموزشی لازم جهت راه اندازی هنرستان مذکور در چارچوب قوانین و مقررات بالادستی صورت پذیرد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code