دوشنبه ششم شهریور 1402 

ارائه خدمات کارشناسی کاروان جهادی مرکز تحقیقات آرتمیای کشور به آبزی پروری استان آذربایجان غربی

کاروان جهادی کارشناسان مرکز تحقیقات آرتمیای کشور، به مزارع پرورش ماهی در استان آذربایجان غربی خدمات کارشناسی ارائه داد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 325 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات آرتمیای کشور، به مناسبت گرامیداشت هفته دولت کارشناسان معین مرکز با هدف رفع موانع تولید به مدت یک هفته، به 10 مزرعه پرورش ماهی در شهرستان های ارومیه، اشنویه، پیرانشهر و سردشت خدمات کارشناسی ارائه کردند.
کاروان جهادی مرکز، متشکل از کارشناسان و محققان معین و مروجین، از مزارع قائم، بنیس، قزل ماهی بنار، هفت آباد، پی قلعه، مجتمع 400 تنی ماهیان سردآبی بادین آباد (52 مزرعه)، پردانان و بری در شهرستان های ارومیه، اشنویه، پیرانشهر و سردشت ارائه خدمات کردند.
ظرفیت تولید مزارع بازدید شده مجموعا بیش از هزار تن ماهی قزل آلای رنگین کمان بود که شاخص های کیفی آب و وضعیت بهداشتی و تغذیه ای مزارع مذکور مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه پس از بررسی و علت یابی مسائل و ضعف های بهداشتی موجود، پیشنهادات و دستورالعمل های ترویجی لازم جهت بهبود کیفی و کمی تولید به پرورش دهندگان ارائه شد. در همین راستا طی نشستی یک روزه با حضور اکثریت بهره برداران مجتمع 400 تنی تولید ماهیان سردآبی بادین آباد جهت بهبود شرایط موجود توصیه های کاربردی و دستور العمل های بهداشتی لازم ارائه شد. در این دیدار، کارشناسان و متخصصان مرکز از نزدیک با مشکلات مدیریت بهداشتی مزارع، تغذیه ای و اصول تغذیه در آبزیان آشنا شدند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code