به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر_ ساری، رئیس و معاون پژوهشی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور از پژوهشکده اکولوژی دریای خزر- ساری بازدید کردند. در شروع این سفر جلسه ای به اتفاق کریم زاده، مدیر کل شیلات استان در دفتر رئیس پژوهشکده برگزار شد و دو طرف پیرامون مسائل و برنامه های مشترک گفتگو کردند، محمود بهمنی در شروع صحبت های خود از همکاری خوب اداره کل شیلات استان با تحقیقات تقدیر و تشکر کرد و گفت با ایجاد شرایط مناسب و موافقت شیلات از ظرفیت مرکز تکثیر ماهی آزاد کلاردشت برای تولید بچه ماهی مورد نیاز پرورش دهندگان ماهی در قفس دریایی استفاده شود.
در ادامه نصراله زاده از تعامل خوب پژوهشکده و اداره کل در بحث پرورش میگو وانامی در گلخانه خبر داد و گفت: جلسات متعددی در این زمینه برگزار  و اعتبارات پژوهشی کافی در سفر رئیس جمهور به استان برای این موضوع تخصیص داده شده که با پایان یافتن مطالعات اولیه مراحل اجرایی آن آغاز خواهد شد. کریم زاده حفاظت از رودخانه ها و ایجاد بستر مناسب برای تکثیر طبیعی ماهی را از سیاست های کلان شیلات استان عنوان کرد و گفت: تلاش بر این است تکثیر مصنوعی از مراکز شیلاتی به سمت تکثیر طبیعی در رودخانه های حفاظت شده استان سوق داده شود.
بهمنی در ادامه ایجاد پایلوت پرورش ماهی در قفس دریایی را از ضروریات گسترش این صنعت و آموزش به بهره برداران دانست و اظهار امیدواری کرد تا به کمک اداره کل شیلات مازندران این مهم صورت پذیرد، همچنین تاکید شد که با توجه به توانایی های کشتی تحقیقاتی گیلان و دامنه عملیاتی آن در حوضه جنوبی دریای خزر، پیگیری ردیف بودجه برای این کشتی به همکاری و مساعدت همه دستگاه‌های استانی نیاز دارد تا با راه اندازی مجدد آن پایش دریای خزر و جمع آوری اطلاعات لازم صورت پذیرد تا بتوان در تصمیمات حاکمیتی از آن بهره برد.
در ادامه این سفر جلسه عمومی با حضور کلیه پرسنل پژوهشکده اکولوژی دریای خزر برگزار شد و  دکتر بهمنی و معاون ایشان پاسخگوی سوالات و مشکلات همکاران بودند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code