سه شنبه چهاردهم شهریور 1402 

پیگیری ردیف اعتباری کشتی گیلان

محمود بهمنی در سفر به مازندران پیگیر تخصیص ردیف اعتباری برای کشتی تحقیقاتی گیلان شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 313 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر_ ساری، محمود بهمنی، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با حضور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران و گفتگو با رئیس سازمان خواستار تخصیص ردیف اعتباری برای کشتی گیلان شد. در ابتدای این نشست که معاون پژوهش و فناوری موسسه، رئیس و معاونین پژوهشکده نیز ایشان را همراهی می کردند، بهمنی شرح مختصری از موسسه و پروژه های تحقیقاتی اجرا شده ارائه داد و سپس به اهمیت تحقیقات دریایی و لزوم وجود کشتی مجهز و توانمند برای گشت های تحقیقاتی و پایش سالانه دریای خزر اشاره کرد.
بهمنی در صحبت های خود گفت: ایران به عنوان عضو کمیسیون منابع زنده دریای خزر که کلیه کشورهای همسایه خزر در آن شرکت دارند می بایست اطلاعات جامع و کاملی از پایش سواحل جنوبی دریای خزر و وضعیت ذخایر آبزیان در این کمیسیون ارائه دهد تا در تصمیم گیری های کلان مورد استفاده قرار گیرد ولی در حال حاضر با شناورهای کوچک موجود گرد آوری داده های اعماق بالا امکان پذیر نیست و مستلزم راه اندازی تنها کشتی تحقیقاتی شمال کشور است که آن هم با توجه به هزینه های بالای نگهداری و تعمیرات نیازمند داشتن ردیف اعتباری مجزا است.
در ادامه رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به اهمیت پرورش میگو وانامی با آب لب شور دریای خزر و ایجاد اشتغال و راندمان بالای تولید این گونه در استان مازندران و همچنین وجود اراضی مستعد برای این کار در شهرستان بهشهر اشاره کرد  و اضهار امیدواری داشت تا سازمان مدیریت و ارگان های مرتبط استانی با همکاری و پیگیری مداوم مشکلات موجود بر سر این راه را مرتفع سازند تا مردم استان از این فرصت بالقوه بهرمند گردند.
سپس فتح الله پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده در این جلسه، تحقیقات را پایه و زیر بنای هر کار اجرایی دانسته و گفت: شرط موفقیت و دوام هر طرح داشتن مطالعات اولیه تخصصی و بررسی تمامی جوانب اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی آن در بدو شروع است که این وظیفه مهم و اساسی بر عهده موسسات و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی است که باید به عنوان یک بازوی موثر در کنار بخش اجرا باشد. وی اظهار داشت موضوعات مطرح شده در این نشست بسیار مهم و با اهمیت است و سازمان تابعه ایشان مراتب را بررسی و تا حد امکان همکاری و مساعدت خواهد کرد.
همچنین پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان مازندران از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست دو ساعته بود و نهایتا مقرر شد اعتبارات تصویب شده در اختیار موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور قرار گیرد تا هر چه سریعتر این طرح ها و پروژه های به سرانجام برسد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code