دوشنبه بیستم شهریور 1402 

همفکری برای ارتقای شرکتهای دانش بنیان در بوشهر

پژوهشکده میگوی کشور در نیمه شهریور ماه سالجاری، جلسه همفکری برای ارتقای جایگاه شرکتهای دانش بنیان مرتبط با سازمان جهاد کشاورزی در استان بوشهر را برگزار کرد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 279 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده میگوی کشور، با توجه به اهمیت و نقش شرکت‌های دانش بنیان در ارتقا و توسعه اقتصادی مرتبط با سازمان جهاد کشاورزی، اولین نشست مشترک با مشارکت اداره کل جهاد کشاورزی بوشهر، پارک علم و فن‌آوری بوشهر، مرکز تحقیقات و منابع طبیعی جهاد کشاورزی، پژوهشکده میگوی کشور و اداره کل شیلات بوشهر و به صورت حضوری در سالن اجتماعات پژوهشکده میگوی کشور برگزار شد.
در ابتدای جلسه دشتیان نسب رییس پژوهشکده میگو، دستور کار جلسه و ضرورت نشست مشترک دستگاه های فوق را با توجه به تاکید استاندار بوشهر برای تقویت و ارتقای رتبه شرکتهای دانش بنیان استان، همراه با اشاره به پتانسیل‌ ها و برخی سوابق پژوهشکده میگو مطرح کرد.
دشتی رییس پارک علم و ‌فن‌آوری بوشهر، گزارشی در مورد رسالت شرکتهای دانش بنیان، ضوابط و شرایط حمایتی و پتانسیل‌های این پارک در استان بوشهر، ارائه کرد. همچنین موضوعاتی از قبیل ثبت اختراع، مالکیت معنوی، ثبت اولیه شرکت، مستندات لازم برای دانش بنیان شدن و موارد دیگر را برای حاضران توضیح داد.
اشرف معاون آبزی‌پروی شیلات بوشهر، مواردی در مورد اهمیت زیر ساخت‌های شیلاتی، انتظارات افراد و علاقه مندان این حوزه جهت برخورداری از امکانات حمایتی، مشوق‌ های مالی و اهمیت رفع محدویت ‌ها مطرح کرد.
دشتی‌زاده رییس مرکز تحقیقات منابع طبیعی جهاد، برخی نمونه های موفق شرکتهای استان را معرفی کرد که علی‌رغم تولید محصولات خود، هنوز جایگاه مشخصی به عنوان شرکت دانش بنیان ندارند. همچنین توجه به پتانسیل و شرایط خاص استان‌های جنوبی در مقایسه با سایر استان ‌ها را یادآور شد.
حاضران با وضعیت و رتبه فعلی استان بوشهر از نظر تعداد شرکتهای دانش بنیان موجود، سطح این شرکتها و نحوه تشکیل شرکت دانش بنیان آشنا شدند.
رییس پارک علم و ‌فن‌آوری بوشهر، ضمن اشاره به برخی موانع برای قرار گرفتن در جمع 10 استان پیشرو دانش بنیان، آمادگی حمایت و همکاری جدی پارک برای ارتقای بخش های مختلف جهاد کشاورزی استان در مسیر رسیدن به رتبه مناسب را اعلام کرد. وی در نخستین اقدام امکان برگزاری دوره های ‌آموزشی توسط تیم کارگزار ‌آموزشی، ارسال گزارش مکتوب از وضعیت موجود شرکتهای دانش بنیان استان بوشهر و ترسیم افق کار در هفته بعد را اعلام کرد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code