به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور_ گیلان، گروهی از نخبگان معرفی شده از طرف بنیاد ملی نخبگان و سازمان اداری و استخدامی کشور (طرح شهید موسوی) از پژوهشکده بازدید و در جریان فعالیت های مجموعه، بخش ها و آزمایشگاه ها قرار گرفتند.
 با توجه به این که تولیدات شیلاتی از مهم‌ترین زیربخش‌های اقتصادی در تأمین امنیت غذایی، تجارت، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و محرومیت‌زدایی در جهان است، اقتصاد شیلاتی در کنار سایر فعالیت های تجاری رایج در دریاها و مناطق ساحلی، نقش اساسی در توسعه اقتصادی و اجتماعی داشته و در تامین پروتئین مورد نیاز جامعه و اشتغال زایی می تواند نقش آفرینی بهتری داشته باشد.
 صیادبورانی رئیس پژوهشکده، ضمن خوشامدگویی به میهمانان و آرزوی موفقیت برای نخبگان عزیز، این حرکت جذب نخبگان را در دستگاه های دولتی به خصوص تحقیقاتی از نکات بارز و قابل اهمیت در پویایی سیستم دانست و آمادگی پژوهشکده را برای جذب نیروهای مستعد و متخصص در بخش های تخصصی، ایستگاه ها و آزمایشگاه ها را اعلام کرد.
 با بیان اینکه این پژوهشکده یکی از قدیمی ترین سازمان های شیلات می باشد که قدمت 105 ساله داشته و بنیان گذار آن مرحوم فرهاد فریدپاک می باشد به معرفی پژوهشکده، از فعالیت بخش های تخصصی، اهداف، دستاوردها و اولویت های پژوهشی پرداخت، که پژوهشکده طی چند دهه گذشته با ارائه زی فن بیش از 12 گونه آبزیان تاثیرگذاری مناسبی در اقتصاد شیلاتی داشته است.
 همچنین در خصوص معرفی گونه جدید کپور تاتا توسط پژوهشکده و اهمیت و نقش آن در صنعت آبزی پروری ماهیان گرمابی توضیحاتی ارائه داد و اعلام کرد که بانک 10 گونه جلبک و بانک ژن ماهی سس سرگنده در پژوهشکده وجود دارد.
 در ادامه شریف روحانی با بیان این که پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور یکی از قدیمی ترین مراکز تحقیقات شیلاتی در کشور بوده است و در زمینه های مختلف توسعه آبزی پروری پایدار، بهداشت و بیماری ها، اکولوژی منابع آبی و ارزیابی ذخایر ماهیان اقتصادی است ادامه داد: خوشبختانه با درایت مسئولین طرح جذب نخبگان مطرح شده و باعث افتخار می باشد که نخبگان جوان در این قسمت جذب گردند و سرمایه های فکری و معنوی خود را در این عرصه بکار برند.
 وی به نقش و اهمیت تولید آبزیان در جیره غذایی بشریت با ضریب تبدیل مناسب تر و مصرف آب کمتر، تولید پروتئین ارزان تر، تولید گازهای گلخانه ای کمتر اشاره داشت و از نخبگان طرح جذب خواست که در صورت تمایل بر اساس محل زندگی و رشته تحصیلی خود یکی از مراکز و پژوهشکده ها را برای فعالیت انتخاب نمایند.
 در پایان، بازدید از بخش های تخصصی و آزمایشگاه های مختلف این مجموعه انجام شد و توضیحات کارشناسی توسط متخصصین و مسئولین بخش ها و آزمایشگاه ها ارائه شد.

انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code