به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات شیلاتی آب های دور_چابهار، جلسه کمیته مدیریت صید با حضور نادری، مدیر کل صید و صیادی سازمان شیلات و آزادی، مشاور رئیس سازمان شیلات، در دفتر معاونت صید برگزار شد.
پارسا هماهنگ کننده معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان در این جلسه درخواست آزاد سازی محدود صید شاه میگو (لابستر) را مطرح کرد.
نادری، آزادی و رئیسی بر اهمیت جایگاه و فعالیت های شیلاتی با همکاری هر چه بیشتر اداره کل شیلات استان و مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور و سایر ارگان های ذیربط در موضوعات مختلف شیلاتی به خصوص در استان اشاره کرد و  تاریخچه و اقدامات انجام شده جهت مدیریت صید این گونه در استان مطالبی مطرح شد.
هاشمی (رئیس بخش ارزیابی مرکز) درباره روش صید، وضعیت بیوماس ذخیره، تلاش صیادی، میزان بهینه صید و مدیریت صیادی این گونه در استان توضیحاتی ارائه کرد.
گفتنی است جلسه اعضاء به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در موضوع مطرح استان پرداخت و در نهایت موارد ذیل تصویب و مقرر شد هرچه سریع تر پیگیری و اجرایی شود.
• اعطا محدود مجوز صید شاه میگو (لابستر) به تعدادی صیاد معتمد براساس موافقت اداره کل شیلات و مرکز
• انجام پروژه تحقیقاتی مربوط به میزان صید و تلاش صیادی صید شاه میگو (لابستر) با همکاری مرکز، اداره کل شیلات و اتحادیه صیادی استان
• تهیه آیین نامه صید و بهره برداری صید شاه میگو (لابستر) در استان
لازم به ذکر است این جلسه با حضور، رئیسی مدیر کل شیلات استان، پارسا هماهنگ کننده معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان، هاشمی رئیس بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر مرکز، رؤسای ادارات شیلات شهرستانی و مدیران بنادر ماهیگیری و برخی دیگر از مسئولین اداره کل شیلات برگزار شد.

انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code