به گزارش روابط عمومی انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری، جهانگیری دستیار وزیر امور خارجه کشور در امور دریای خزر با همراهی داداشی، مسئول دفتر نمایندگی وزارت خارجه گیلان در ادامه نشست با استاندار و رئیس دانشگاه گیلان از انستیتو بازدید کردند.
جهانگیری بخش های بانک ژن ماهیان خاویاری کشور و بخش آبزی پروری و اقدامات انجام شده در انستیتو را بسیار با اهیمت توصیف کرد.
 وی در سخنان خود تصریح کرد ذخیره ژنی موجود در انستیتو یک ذخیره استراتژیک برای کشور بوده که ضرورت دارد مورد توجه و حمایت جدی قرار گیرد. دستیار وزیر امور خارجه کشور در دریای خزر  ضمن تاکید به تجاری نمودن دستاوردهای پژوهشی، خاطر نشان کرد ارتباط مؤثر بخش های علمی و تحقیقاتی کشور با وزارت امور خارجه خصوصا در حوزه مسائل مرتبط با دریای خزر کمک شایانی به تعاملات اثربخش بین المللی در عرصه های سیاسی و اقتصادی خواهد داشت.
 در این بازدید روحانی، قائم مقام مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با اشاره به اقدامات و پژوهش های انجام شده توسط مؤسسه در خصوص آبزیان دریای خزر، خواستار حضور نمایندگان تحقیقات در نشست ها و تعاملات کشورهای های حاشیه خزر شد.
 وی خاطرنشان کرد این موضوع می تواند نقش مؤثری در احقاق حقوق کشور در عرصه های بین المللی باشد. در ادامه طی نشست جهانگیری و هیات همراه با معاون پژوهش و فناوری انستیتو و مدیران بخش های تحقیقاتی، محسنی گزارشی از ظرفیت ها و فعالیت های انجام شده در انستیتو ارائه کرد و به نقش مؤثر انستیتو در تصمیم گیری های ملی در خصوص ماهیان خاویاری اشاره کرد. وی با تاکید بر اهمیت حفظ و بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر، اعتلای نام تجاری خاویار ایران و اقدامات و تعاملات بین المللی انستیتو در این خصوص طی سنوات گذشته، خواستار حمایت مؤثر وزارت خارجه از همکاری ها و فعالیت های مشترک بین کشورهای حاشیه خزر در این راستا شد.
 همچنین هر یک از مدیران بخش های تحقیقاتی نیز نقطه نظرات خود را در خصوص تقویت همکاری های بین المللی در حوزه دریای کاسپین مطرح کردن
د.

انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code