به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان - یونیدو، آل بوفتیله، عضو هیئت علمی مرکز  یونیدو؛  در نشست علمی با مدیر گروه، اساتید و دانشجویان گروه شیلات توضیحاتی را در ارتباط با اهدف توليد و بهره برداری بهینه از آبزيان با توجه به وجود پتانسیل های تحقیقاتی مرکز، تنوع بخشی فرآورده های دریایی ارایه کرد.
وی  با تاكيد بر استفاده از آبزيان پرورشی و دريايی کم مصرف و ارزان قیمت، معرفی انواع فرآورده های با ارزش افزوده از زائدات و دور ريز آبزيان، گفت: ضوابط و اجرای قراردادهای پژوهشی با مراکز تحقیقاتی، بخش صنعت و دانشگاه ها، پروژه های مصوب و در حال اجرا است.
عضو هیئت علمی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان با اشاره به تولید مشارکتی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و شرکت الماس آدرین پارس، گفت: تولید محصولات آماده مصرف و یا آماده پخت و تولید محصولاتی مانند: ناگت ماهی و میگو به منظور تامین تقاضای مصرف کنندگان با سلیقه‌های مختلف و افزایش مصرف سرانه آبزیان کشور از اهداف و سیاست های این همکاری مشترک است.
در ادامه درباره عمرماندگاری محصولات، مواد اولیه و قیمت نهایی محصولات دریایی توسط اساتید گروه شیلات بحث و تبادل نظر شد.
سپس محمدی، مدیر گروه شیلات به برنامه ها و استراتژیک های دانشگاه کردستان در ارتباط با ارتقاء آزمایشگاه ها و ارتباط با بخش خصوصی و اجرا اشاره کرد و تعاملات ملی و بین المللی را از اهداف دانشگاه مطرح کرد.
وی همچنین خواستار انعقاد تفاهم نامه با مرکز در راستای اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک شد.
محمدی ضمن قدردانی از مدیریت، محققین و کارشناسان مرکز، موفقیت مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان را در پژوهش های علمی و ترویجی، نقش موثر مدیریت مرکز در تصمیم گیری های سازمانی و تعاملات قوی با صنایع و مراکز تحقیقاتی دانست.
گفتنی است در پایان نشست هریک از دانشجویان پرسش های خود را در حوزه فرآوری آبزیان مطرح و به سوالات پاسخ داده شد.
در حاشیه بازدید دانشجویان از خط تولید فرآورده های متنوع شیلاتی شرکت الماس آدرین پارس، فرآیند انجماد، بسته بندی محصولات، ماشین آلات و آزمایشگاه های تخصصی مرکز و نحوه کنترل کیفیت محصولات دیدن کردند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code