به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور_ گیلان، نشست اعضای نمايندگان ولی فقيه سازمان جهاد كشاورزی استان گيلان و ادارات تابعه در شهرستان ها با حضور حجت الاسلام عاشوری نماينده ولی فقيه در سازمان جهاد كشاورزی استان گيلان و نمايندگان ولی فقيه در شهرستان های استان گيلان در سالن جلسات برگزار شد. صياد بورانی، رئيس پژوهشكده ضمن خوشامدگويی به ميهمانان و تبريك روز كتاب و كتابخوانی، به معرفی پژوهشكده، تاريخچه تحقيقات شيلات، برنامه ها، اهداف، اولويت ها، دستاوردها و عملكرد پژوهشكده طی چند سال اخير پرداخت.
وی در ادامه مطالبی درخصوص جايگاه شيلات در حوزه امنيت غذايی، فوايد آبزيان، محاسن آبزی پروری در مقايسه با ساير توليدات كشاورزی و تنوع محصولات شيلاتی بيان داشته و خواستار توجه جدی به تحقيقات كاربردی در خصوص اقتصاد دريا محور، پرورش ماهی در قفس، توليدات پايدار آبزی پروری و صيد و صيادی، افزايش توليد در واحد سطح، استفاده از سيستم های نوين آبزی پروری، مطالعات بنيادی و كاربردی در خصوص استعداديابی منابع آبی كشور شد. صیاد بورانی پس از اشاره به سرانه مصرف آبزيان در كشور و جهان و سهم توليدات شيلاتی در چرخه اقتصادی و توليدات كشور، خواستار توجه جدی به موضوعات شيلاتی با تكيه بر علم و دانش شد.
صیاد بورانی، تعدادی از پروژه های تحقيقاتی اثر بخش در حوزه صيد و صيادی، آبزی پروری، بهداشت، بيماری ها و اكولوژی منابع آبی را توضيح داد و دستاورد های آنها را برشمرد.
در ادامه این نشست حجت الاسلام عاشوری نماينده ولی فقيه در سازمان ضمن تقدير و تشكر از فعاليت های تحقيقاتی صورت گرفته و تشكر از ميزبانی پژوهشكده خواستار تداوم انجام چنين پروژه های اثر بخش در كشور شد و حمايت خود را از اين برنامه ها اعلام كرد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code