به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، در مراسم پنجمین دوره هفته ملی کتاب، اثر اطلس پلانکتون شناسی ایران از مؤلفان: سیامک باقری و جلیل سبک آرا جزو کتاب برتر این همایش معرفی شد. 
رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در مراسم پنجمین دوره هفته ملی کتاب، کشاورزی و منابع طبیعی با شعار "کتاب، دانایی و توانایی کشاورزی" مهمترین هدف بخش کشاورزی را دستیابی به امنیت غذایی پایدار دانست و گفت: مهمترین مولفه دستیابی به آن دانش بنیان شدن بخش کشاورزی در راستای افزایش بهره‌وری است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش بهره‌وری ریشه در تولیدات علمی و فناورانه دارد.
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اعلام کرد: تولیدات علمی ایران در بخش کشاورزی امسال از رتبه ۱۵ در سطح بین‌المللی به رتبه ۱۳ ارتقا یافته است که بیش از ۲۵ درصد تولیدات علمی کشوردر بخش کشاورزی متعلق به سازمان تات است .
وی با اعلام اینکه بیش از ۱۰ هزار هیات علمی در بخش کشاورزی فعالیت می کنند، گفت:از این تعداد دو هزار نفر در سازمان تات مشغول هستند، که با حضور این تعداد اعضای هیئت علمی انتظارات تولیدات علمی در بخش کشاورزی در کشور از سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی بیشتر است.
خیام‌نکویی با اشاره به این که ایران هم‌اکنون دارای رتبه نخست تولیدات علمی در خاورمیانه است، تصریح کرد: برای دستیابی به جایگاه علمی ایران که در سند چشم‌انداز هدفگذاری شده است، باید سرعت تولیدات علمی از نظر کمی و کیفی افزایش یابد.
وی گفت : تولیدات علمی در بعد کمی باید در پایگاه های علمی اسکوپوس، وی آو ساینس و گوگل اسکولار نمایه سازی شوند.
وی با اعلام اینکه ۲۰ در صد تولیدات علمی پژوهشگران سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس است، افزود: ۲۵ درصد مجلات علمی کشور در بخش کشاورزی نیز حاصل همکاران این سازمان است.
رئیس سازمان تات افزود: اتفاقات بزرگ در کشاورزی بدون استناد بر پایه‌های علمی دقیق و مرجعیت علمی امکان‌پذیر نخواهد بود.
وی با تاکید بر افزایش تولیدات علمی و فناورانه بخش کشاورزی گفت: این تولیدات باید منجر به حل چالش‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی کشور شود.

انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code