شنبه یازدهم آذر 1402 

برگزاری نخستین نشست تخصصی توسعه دریا محور در حوزه آب،کشاورزی و محیط زیست

پژوهشكده میگوی كشور، نخستین نشست مشترک تخصصی توسعه دریا محور در حوزه آب، کشاورزی و محیط زیست استان را با مشارکت بنیاد نخبگان در بوشهر برگزار کرد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 218 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشكده میگوی كشور_ بوشهر، نشست تخصصی توسعه دریا محور در حوزه آب، کشاورزی و محیط زیست با حضور متخصصان، دانشگاه خلیج فارس، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، شرکت پرنیان آبگین، دبیر اجرایی مجمع پیگیری سیاست‌های نظام و مسئول کارگروه فرهنگی این مجمع تشکیل شد. در این جلسه، محققان مسئول از بخش‌های مختلف پژوهشکده به صورت حضوری و مصطفی شریف روحانی، قائم مقام موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به همراه جمعی از مدیران این موسسه، همچنین جمعی از محققان پژوهشکده‌های جنوب و شمال کشور، از طریق ویدیو کنفرانس حاضر بودند.
دشتیان نسب، رئیس پژوهشکده میگوی کشور، پس از خوشامدگویی به حاضرین، حسن مشارکت متخصصان از حوزه‌های مختلف برای نخستین نشست توسعه دریا محور استان بوشهر بر اساس سیاست‌های کلی نظام را مغتنم شمرد و بر عزم پژوهشکده در جهت تحقق اهداف سیاست‌های توسعه پایدار دریا تاکید کرد. آئین‌جمشید، معاون پژوهشی، معرفی جامعی از پیشینه اقدامات پژوهشی، ماموریت‌ها و دستاوردهای پژوهشی در حوزه آبزی‌پروری، مدیریت و ارزیابی ذخایر دریایی، سیاست‌های ترویجی همچنین، ارتباط با ذی‌نفعان و بهره‌برداران را ارائه کرد.
شریف‌روحانی، قائم مقام موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، از طریق ویدیو کنفرانس ابتکار عمل استان بوشهر و پژوهشکده، به عنوان اولین مرکز برای تحقق سیاست ابلاغی نظام برای توسعه پایدار دریا محور را ارزشمند دانست. ایشان در گزارش دقیقی، از ابعاد برنامه ملی توسعه دریا محور، سیاست‌های راهبردی، چالش‌های تدوین این برنامه، رسالت موسسه سخن گفت. در بخشی از این ارائه با استناد به سیاست‌های جهانی برای بهره‌ برداری پایدار منابع دریایی و امنیت غذایی، کشورها و الگوهای موفق جهانی را معرفی کرد و سرانجام با تاکید بر لزوم تفکر جهانی، فراتر از سیاست‌های استانی و ملی، برای تحقق این عزم ملی، آمادگی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور برای اقدام در سایر استان‌های ساحلی را اعلام کرد.
مظفری‌زاده، مسئول هیات اندیشه ‌‌ورز آب، اقلیم، محیط ‌زیست و کشاورزی بنیاد نخبگان استان بوشهر، پتانسیل‌ها، سیاست‌ها و ظرفیت بنیاد نخبگان در این زمینه را معرفی کرد. همچنین عباسی مجری آمایش سرزمینی استان بوشهر، مطالبی در نحوه لکه ‌گذاری های مربوط به شیلات و گردشگری دریایی ابراز داشت و خواهان استفاده بیشتر از نظرات پژوهشکده در آمایش سرزمینی استان بوشهر شد.
در ادامه جلسه حاضرین ضمن معرفی خود و بیان سیاست‌های ارگان مربوطه نسبت وضعیت اقتصاد دریا محور، اثرات زیست محیطی توسعه دریا محور، اثرات فرهنگی به خصوص نقش مهم جوامع محلی و سایر موارد را مطرح کرد. در پایان، حاضرین برای ادامه اقدامات و جلسات تخصصی، دیدگاه‌های خود را به اجمال بیان کردند.
قبل از شروع این نشست شرکت‌ کنندگان از مجموعه آزمایشگاه های پژوهشكده میگوی كشور، بازدید کرده و ضمن آشنایی با کارشناسان مسئول آن در جریان امکانات، تجهیزات آزمایشگاهی، محدوده اقدامات و ظرفیت‌های پژوهشی برای تحقیقات آتی در حوزه توسعه دریا محور در سطح استانی و ملی قرار گرفتند.
لازم به ذکر است در نخستین نشست مشترک تخصصی توسعه دریا محور در حوزه آب، کشاورزی و محیط زیست استان بوشهر، حاضرین از دیدگاه و سیاست های موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور که توسط مصطفی شریف روحانی مطرح شد، استقبال کردند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code