به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر_ ساری، هم ‌زمان با هفته گرامیداشت پژوهش و فناوری، مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان با حضور مسئولین استانی، روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌ علم و فناوری، مراکز رشد و موسسات تحقیقاتی با شعار «پژوهش و فناوری، پیشران رشد تولید و مهار تورم» به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شد.
پس از بررسی مستندات محققین و پژوهشگران استان  بارگزاری شده در سامانه پژوهش و فناوری استانداری، توسط کمیته علمی انتخاب پژوهشگر برتر و امتیازدهی به آنها، حسن نصراله زاده رئیس پژوهشکده و عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به عنوان پژوهشگر برتر در بین مراکز پژوهشی انتخاب شد.
در این مراسم حشمت‌اله علی‌نژاد، رئیس دانشگاه مازندران و دبیر ستاد استانی هفته پژوهش در سخنان خود با اشاره به تاکید دین اسلام در فراگیری علم توسط همه انسان‌ها گفت: توسعه بدون انجام پژوهش گسترده مبتنی بر اصول علمی، امری دست‌ نیافتنی است و پژوهش، گام نخست و اساسی برای چیرگی بر چالش‌ها است؛ همچنین پژوهش‌ در صورت تبدیل‌ شدن به فناوری و کاربردی ‌شدن، می‌تواند پیشران رشد تولید، علم و مهار تورم باشد.
محبی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری گفت: در هر جبهه‌ای، خط‌ شکنی جزو مهم‌ترین ارکان آن جبهه است و در کشور، در مسير توسعه  پژوهشگران، حکم همان خط ‌شکنان را دارد.
وی ادامه داد: ورود و اهتمام دستگاه‌های اجرایی به حوزه پژوهش و گشودن درهای خود برای پژوهشگران با نگاه مساله ‌محوری و تاکید بر حل چالش‌ها، کمک شایانی به اجرای درست و عالمانه ماموریت‌ها خواهد کرد.
در پایان برنامه از پژوهشگران، فناوران، واحدهای فناور، طرح‌های پژوهشی، دانشجویان برتر، معلم برتر ودانش‌آموزان برتر استان تجلیل شد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code