به گزارش روابط عمومی پژوهشکده میگوی کشور_ بوشهر، در دومین سال پیاپی نمایشگاه تخصصی صنایع شیلاتی ایران با حضور استاندار بوشهر، معاون دیپلماسی وزیر خارجه، مدیرعامل شیلات کشور و فعالان حوزه آبزی پروری در محل نمایشگاه بین المللی بوشهر، برگزارشد.
در مراسم افتتاحیه نمایشگاه، استاندار بوشهر با بیان اینکه تمام ظرفیت خود را برای تحقق رشد صادرات آبزیان به کار می‌گیریم، کفت: بیش از ۶۰ درصد میگوی کشور در بوشهر تولید می‌ شود و برای ارتقای تولید آبزیان تلاش می‌کنیم.
 محمدی‌زاده، توجه به فرآوری در ارائه و عرضه محصول ميگوی پرورشی ایران را مهم دانست و نمايشگاه آبزيان را فرصت مهمی برای آشنايی فعالان عرصه آبزيان، با تجهيزات فرآوری دانست و خبر داد، گذر از خام‌فروشی يكی از برنامه‌هاست؛ از این رو ايجاد صنايع فرآوری آبزيان در استان بوشهر شتاب گرفته است كه با تكميل زنجيره ارزش آبزيان، زمينه ايجاد ارزش افزوده اين محصول نیز فراهم می‌شود.  علامیر، مدیر کل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان شیلات ایران نیز در افتتاحیه اظهار داشت: یکسال اخیر بیش از ۶۰۵ میلیون دلار صادرات آبزیان از کشور به نقاط مختلف جهان داشته‌ایم.
وی افزود: بوشهر قطب آبزی‌پروری در کشور است و با حمایت استاندار بوشهر شاهد رشد و توسعه بیش از پیش این صنعت خواهیم بود.
 امینی، مدیر کل شیلات بوشهر در مراسم گشایش نمایشگاه تخصصی صنایع شیلات ایران اعلام کرد: در این دوره از نمایشگاه، 75 شرکت در 55 غرفه حضور دارند که از این تعداد، 30 درصد از شرکت‌های داخلی استان و 70 درصد خارج از استان هستند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر خبر داد از 16 استان کشور ، 50 درصد از غرفه‌های دومین نمایشگاه ملی تخصصی صنایع شیلات ایران در نمایشگاه بین‌المللی بوشهر در حوزه خوراک آبزیان و 50 درصد مربوط به تجهیزات وابسته صنایع شیلات است. غرفه پژوهشکده میگوی کشور در نمایشگاه امسال، مورد بازدیدهای متنوعی از سوی مسئولان، متخصصان و علاقمندان قرار گرفت.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code