دوشنبه بیست و پنجم دی 1402 

توسعه صنعت شیلات مستلزم تنوع‌بخشی به محصولات آبزی

رئیس مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان_ یونیدو، از لزوم تنوع‌بخشی فرآورده‌های آبزیان باهدف گسترش بازار و ایجاد مزیت سرمایه‌گذاری در این حوزه سخن گفت.
اخبار مهم سایت | بازدید: 222 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، سیدحسن جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اشاره به اینکه یکی از ارکان توسعه دریا محور حوزه شیلات است افزود: توسعه شیلات منوط به توسعه فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات شیلاتی است که این نیز به‌نوبه خود مستلزم ایجاد، تقویت و توسعه بازار آبزیان و محصولات شیلاتی است.
وی ادامه داد: برای توسعه بازار آبزیان دو مسیر در پیش رو داریم. یکی مسیرهای مربوط به فرهنگ‌ سازی و افزایش تقاضا که برای تحقق این مهم باید روی تغییر علایق، سلایق، نوع تقاضا و نیز فرهنگ، در گروه‌های مختلف مصرف‌کنندگان، با توجه به گستردگی اقلیم و سرزمینی ایران کار کنیم که مردم نقاط کشور به مصرف فرآورده‌های دریایی علاقمند شوند.
جلیلی گفت: این امر می‌تواند با تبلیغات، فرهنگ‌سازی، آموزش و اقداماتی از این‌ دست محقق شود.
وی تصریح کرد: راه دیگری که دستیابی به آن راحت‌تر نیز خواهد بود، طراحی و تولید محصولات، مطابق سلایق گروه‌های مختلف مصرف‌کنندگان است که به‌ عنوان‌ مثال: برای گروه‌های مختلف سنی، درآمدی، جغرافیای محل زندگی، شرایط زندگی شهری و کاشانه‌ای و نظیر این‌ها، با ایجاد تنوع در طعم، شکل و بافت، محصولاتی را طراحی و فرموله کنیم.
رئیس مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان افزود: بدیهی است که این کار مستلزم تنوع‌ بخشی هرچه بیشتر به فرآورده‌های آبزیان است تا جایی که بتواند پاسخگوی خواسته‌ها و ترجیحات مصرف‌کننده باشد، طبیعتاً افزایش تقاضا، رغبت به سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه را نیز بیشتر خواهد کرد و این باعث افزایش مزیت نسبی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و رونق این بخش خواهد بود که از جمله: مباحث بسیار مهمی است که ما در بحث توسعه اقتصاد دریا محور در راستای تحقق اهداف سازمان شیلات ایران، برای توسعه اقتصاد شیلاتی کشور دنبال می‌کنیم.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code