سه شنبه بیست و ششم دی 1402 

دوازدهمین جلسه شورای راهبردی تحقیقات شیلات با حضور معاونین وزیر جهادکشاورزی

جلسه شورای راهبردی تحقیقات شیلات با محوریت تامین اعتبار برای اجرای پروژه های تحقیقاتی و ترویجی مصوب شورا در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 179 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دوازدهمین جلسه شورای راهبردی تحقیقات شیلات با حضور خیام نکویی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و با حضور اعضای شورا برگزار شد. در این جلسه گزارشی از روند اجرای مصوبات شورا توسط مؤسسات عضو ارائه شد و بر ضرورت تامین اعتبار برای اجرای کامل این مصوبات تاکید شد.
معاونین وزیر ضمن اعلام رضایت از عملکرد اعضا بیان کردند که ترسیم نقشه راه به عنوان رسالت شورا به خوبی اجرا شده است.
حسینی، مولفه های مهم در برنامه ریزی های آتی را شامل موضوعاتی مانند: تمرکز بر تاب آوری و پایداری در عملیات تحقیقاتی و اجرایی شیلات، رعایت الزامات توسعه عمودی و افقی، برنامه تحول شیلات و جهش تولید، و همچنین فرهنگ سازی و ارزان سازی در حوزه آبزی مصرفی دانسته و توسعه افقی آتی شیلات را در پهنه های آبی دریایی ضروری دانست.
خیام نکویی به اتفاق نظر اعضای شورا بر روی چالش های شیلات، اولویت رسیدگی به این چالش ها و نیز ترسیم نقشه راه حل مساله تاکید کرد.
وی همچنین چگونگی ترسیم نقشه راه و الزاماتی که این نقشه می بایست مبتنی بر آنها ترسیم شود را تبیین کرد.
در پایان مقرر شد، ضمن حمایت مادی سازمان شیلات ایران و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از پروژه های مصوب، برنامه ریزی برای تشکیل جلسه ای در حضور وزیر جهاد کشاورزی با هدف تامین اعتبار لازم برای اجرای مصوبات شورای راهبردی تحقیقات شیلات در دستور کار معاونین وزیر قرار گیرد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code