به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان_ یونیدو، مدیر آموزش و پرورش بندر انزلی به همراه رئیس اداره فنی و حرفه ای، معاونین، مدیر و دانش آموزان دبیرستان دخترانه ایمان، کارشناسان مربوطه از مرکز بازدید کردند و با صنعت فرآوری شیلات، تنوع فرآورده های شیلاتی و آینده نگری در رشته های مرتبط با این صنعت، تجهیزات و ماشین آلات، فرآیند هندلینگ و آماده سازی مواد اولیه، روش های انجماد و نگهداری، بسته بندی و انبارداری محصولات آشنا شدند.
سپس طی یک نشست کارشناسی با حضور مدیران، معاونین و مدیر شرکت الماس آدرین پارس در ارتباط با ظرفیت های موجود برای ارائه محصولات متنوع دریایی و ترویج آن بین مدارس بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
در این راستا یوسفی فر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی، پیشنهادات خود را در مورد انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش جهت توزیع محصولات در بوفه های مدارس و راه اندازی یک هنرستان شیلاتی با گرایش فرآوری آبزیان در کنار تولید ارائه داد.
وی اظهار داشت: با راه اندازی این هنرستان دانش آموزان بومی شهرستان می توانند واحدهای درسی مربوطه را با مدرسین مجرب مرکز تحقیقات فرآوری آبزیان گذرانده و پس از آن، به عنوان نیروی کار برای خط تولید فرآوری آبزیان بکارگرفته شوند که تاثیر مثبتی بر تقویت اشتغالزایی شهرستان داشته و در عین حال آگاهی از پتانسیل استانی در زمینه فرآوری آبزیان فراهم خواهد شد.
معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش حاضر در جلسه نیز با اشاره به قوانین و ضوابط موجود آموزش و پرورش، راهکارها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
در ادامه، کارشناسان مرکز و مدیر شرکت الماس آدرین پارس ضمن استقبال از موضوعات مطرح شده، اطلاعاتی در مورد ظرفیت های موجود برای تحقق اهداف این بازدید بازگو کردند و مقرر شد طی یک بازدید از مدارس شهرستان و برگزاری نشست تخصصی با مدیران مربوطه زمینه های لازم برای اجرای هریک از پیشنهادات ارائه شده فراهم شود.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code