شنبه سی ام دی 1402 

برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری

محصولات و دستاوردهای پژوهشی مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور_تنکابن در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری بخش های تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران ، ارائه شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 193 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور_ تنکابن، محصولات و دستاوردهای پژوهشی مرکز در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری ارائه و با حضور مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی استان مازندران، پژوهشکده اکولوژی دریای خزر، پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری، معاونت مؤسسه تحقیقات برنج کشور، مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، برگزار شد.
خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، محمودی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران و جمعی از مدیران ستادی از غرفه های بخش های تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران بازدید کردند.
قربانی، رئیس و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، پس از خوشامدگویی و تقدیر از فعالیت های پژوهشی مؤثر صورت گرفته در دوره مدیریت قبلی و کنونی اظهار کرد: بخش عظیم پژوهش های ما در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در بخش امنیت غذایی است و زنجیره ای از رشته ها و گروه های آموزشی مختلف در دانشگاه برای رسیدن به این مأموریت مهم با یکدیگر همکاری می کنند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز ضمن معرفی کامل دانشگاه، گزارشی از دستاوردهای پژوهشی از بدو تأسیس تا کنون ارائه کرد. سپس خیام نکویی بر لزوم تلاش سه قوه در خصوص امنیت غذایی تاکید کرد تا گامی موثر در صنعت کشاورزی باشد.
وی با توجه به تأکید مقام معظم رهبری به دیم زارها و کشاورزی دانش بنیان با توجه به خشکسالی ها افزود: کشاورزی ما برای توسعه و رسیدن به مرز رضایتمندی باید دانش بنیان شود.
خیام نکویی با اشاره به افزایش محدویت های کشاورزی در سال های پیش رو افزود: اکنون با توجه به کاهش سطح بارندگی در کشور، کشاورزی نیز محدودتر شده است و در بخش امنیت غذایی و تولیدات داخلی به هیچ وجه خودکفا نخواهیم شد.
بابایی کارنامی در این نشست با بیان اینکه دنیا مدیون تحقیق و پژوهش است افزود: کشورها به اندازه پژوهش های انجام شده به امکانات و رفاه می رسند.
وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی کشور باید با اقدامات خود تحولی تازه در صنعت کشاورزی کشور ایجاد کند و مسئولین نیز باید در در بحث کشاورزی موجب ایجاد تحول شویم و امیدواریم مراسمات و همایش ها نتیجه بخش باشند.
بابایی کارنامی ادامه داد: لازم است آسیب ها و چالش های بخش کشاورزی در همایش ها مطرح و بررسی شوند تا به یک همایش کشاورزی مؤثر و مثبت تبدیل شود.
همچنین در پایان صحبت های خود از امنیت غذایی در این برهه از زمان به عنوان امنیت ملی نام برد.
در انتهای جلسه از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه تجلیل شد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code