به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر_ ساری، نشست مشترک پژوهشکده، شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران و دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور مسئولین پژوهشکده، مدیران ارشد کارخانه شرکت آنتی بیوتیک سازی شامل: مدیر کارخانه و مدیران واحد های تولید، تحقیق و توسعه، تضمین کیفیت و QC و همچنین مسئول ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی به همراه اعضای هیات علمی در سالن جلسات برگزار شد.
ابتدا نصرالله زاده مهمترین وظایف و پتانسیل های پژوهشکده را بیان کرد و گفت: یکی از سیاست های موسسه و پژوهشکده تعامل با بخش های خصوصی، اجرا و دانشگاه ها در حوزه های مختلف شیلات و آبزیان است.
سپس نتاج رئیس کارخانه آنتی بیوتیک سازی به پتانسیل و توانمندی‌های این شرکت اشاره کرد و بیان داشت: ۷۰ درصد از آنتی بیوتیک های مصرفی کشور در این شرکت تولید می شود که فروش سالانه آن بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومان است.
وی همچنین یادآور شد، سیاست های سال های اخیر شرکت، سرمایه گذاری در زمینه تولید محصولات مختلف با کاربرد در حوزه دام، طیور و آبزیان بوده و شرکت از پروژه‌ای کاربردی در این زمینه حمایت کرده و زیرساخت های مورد نظر را مهیا می نماید.
در ادامه صفری، معاون تحقیقاتی پژوهشکده به انواع فرآورده های بیولوژیک تولید شده در مقیاس آزمایشگاهی و پایلوت اشاره کرد و در خصوص توجیه اقتصادی و ارزش افزوده محصولات توضیحات مبسوطی، ارایه کرد.
وی همچنین یادآور شد طرح توجیهی هر یک از محصولات قابل ارائه می باشد. قیاسی، مسئول بخش بیماری های آبزیان نیز در خصوص دو پروژه تولید واکسن دوگانه و سه گانه و همچنین تولید محرک های ایمنی بر پایه گیاه آقطی توضیحات جامع و کاملی ارائه کرد.
در انتهای این جلسه یزدیان، مسئول ارتباط با صنعت دانشگاه ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری سه طرف طرح ها و پروژه های کاربردی با نگاه امنیت غذایی و سلامت جامعه اجرایی خواهد شد.
پس از خاتمه جلسه، حاضرین از طرح آلگی فلاک پونیک و ساختمان قدیمی پژوهشکده بازدید کردند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code