به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، نشست تخصصی راهبردی لابستر با تاکید بر تکثیر و پرورش با شرکت جمعی از مسئولین، متخصصین دانشگاهی، پژوهشگران و علاقمندان به این موضوع به صورت حضوری و مجازی در سالن جلسات برگزار شد.
ابتدا همایون حسین زاده صحافی، رئیس بخش آبزی پروری ضمن تبیین اهمیت و جایگاه گونه های لابستر در امنیت غذایی، تامین و تولید غذای دریایی و صادرات این محصول با ارزش و جایگاه آن در برنامه توسعه مکران و نیز اقتصاد دریا محور در حوزه شیلات، به بیان اهداف و محورهای هم نشست پرداخت.
ساری از دانشگاه تهران، با عنوان"روش های تکثیر و پرورش شاه میگوی خاردار چالش ها و موفقیت ها"، اشکان اژدری، رئیس مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور با عنوان "مروری بر پژوهش های انجام شده در خصوص لابستر در مرکز" هاشمی، عضو هیات علمی مرکز چابهار با موضوع "بررسی روند صید شاه میگوی خاردار صخره ای در استان سیستان و بلوچستان" و احمد فرهادی، فوق دکتری از دانشگاه اوکلند با عنوان "مرور برنامه توسعه آبزی پروری مدرن لابستر در کشور استرالیا" از جوانب متنوعی از جمله آبزی پروری، ارزیابی ذخایر و ژنتیک تاریخچه و آخرین مطالعات انجام شده داخلی و خارجی گونه لابستر را تشریح کردند.
در این جلسه، مسئولین ذیربط در اداره شیلات سیستان و بلوچستان و سازمان شیلات ایران ضمن بیان ضرورت و اهمیت تجاری این میگو، بر لزوم پیگیری مجدانه و ادامه پژوهش ها در راستای بهره وری مناسب از پتانسیل های لابستر تاکید کردند. در خاتمه کرمی راد، مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران ضمن اعلام خرسندی از برگزاری چنین نشست های علمی برای تشکیل جلسات برنامه ریزی اجرایی تکثیر و پرورش لابستر اعلام آمادگی کرد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code