به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، ظهر امروز ۱۶ بهمن ماه، توافق‌‌نامه ایجاد مرکز کارآفرینی و نوآوری صنایع غذایی با حضور محمود بهمنی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، محمود حافظیه معاون پژوهش و فناوری، بابک قائدنیا معاون امور برنامه‌ریزی و پشتیبانی، پرستو محبی مسئول تجاری سازی، حمیدرضا عبودی مدیرعامل شرکت الماس آدرین پارس و آهنی و فائض، همکاران شرکت الماس آدرین پارس در موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، منعقد شد.
محمد تکریمی، مشاور رئیس موسسه، با اشاره به اتفاقات مطلوب در جهت نوآوری، گفت: شاهد تغییر محور پژوهش از دولتی به محور بازار و بخش خصوصی هستیم.
وی تصریح کرد: مرکز کارآفرینی و فرآوری صنایع غذایی شیلات آبزیان، ماموریت هایی برای تعریف نقش مرکز مربوطه در جامعه و اکوسیستم را برعهده دارد که یکی از این ماموریت ها، توسعه نوآوری باز است.
تکریمی با اشاره به همکاری متعدد با تیم های داخلی و خارجی در مرکز نوآوری، گفت: ماموریت دوم این حوزه، شبکه سازی و هم افزایی کنشگران است.
تکریمی موضوع بازار و اقتصاد آن را حائز اهمیت دانست و افزود: تامین مالی برای توسعه ایده و دستاورد ها برای ورود به بازار، شناسایی نیازهای بازار برای رفع نیاز نوآوری در محصول، ماشین آلات و بسته‌بندی از جمله مواردی است که باید به آن رسیدگی شود.
مشاور رئیس موسسه، یکی دیگر از مسائل مرکز مربوطه را نفوذ نوآوری در عرصه خدمات دانست و ادامه داد: با شکل گیری این مرکز در دل بخش خصوصی، بستر سازی جدیدی برای دریافت ایده ایجاد شده است تا سرعت نفوذ نوآوری بهتر شود.
وی گفت: بستر سازی برای شکل گیری کسب و کار های فناورانه، دانش بنیان، تامین زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری جهت پذیرش ایده پردازان، ماموریت دیگر مرکز مربوطه است.
سید حسن جلیلی، رئیس مرکز ملی فرآوری آبزیان با اشاره به ساختار پژوهش مرکز، ادامه داد: در راستای ماموریت‌های تعریف شده در حوزه‌های مدیریت و اجرا، نیازمند راه‌اندازی ساز و کارها در این بخش هستیم.
وی افزود: امیدواریم صنعت اقتصاد شیلات و تنوع بخشی فرآوری آبزیان توسعه یابد.
گشایش در ارتقاء سطح تغذیه مردم با انعقاد تفاهم نامه ایجاد مرکز کارآفرینی و نوآوری صنایع غذایی شیلات و آبزیان
حمیدرضا عبودی مدیرعامل شرکت الماس آدرین پارس با اشاره به اهداف عالی توافق نامه، گفت: تجربه همکاری ما با موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور باعث نتایج مطلوبی بوده و امیدواریم در راستای این توافق نامه، گشایشی در ارتقاء سطح تغذیه مردم ایجاد شود. وی ادامه داد: این توافق نامه یک مبحث ملی بوده که منشأ خوبی برای کشور و امنیت غذایی دارد.
فراهم سازی قابلیت‌های جدید برای صنعت و فرآورده های غذایی آبزیان
محمود بهمنی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با تاکید بر فراهم سازی قابلیت‌های جدید برای صنعت و فرآورده های غذایی آبزیان، گفت: در تیر ماه سال جاری موفق به اخذ مجوز تاسیس مرکز مربوطه شدیم تا این مرکز در دو بخش نوآوری و کارآفرینی، شروع به فعالیت کند.
وی افزود: در این مرکز شورای راهبری و سیاست گذاری پیش بینی شده که یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش‌های این مرکز است.
بهمنی ادامه داد: موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با گام بزرگی که همراه شرکت مربوطه در راستای تاسیس مرکز کارآفرینی و نوآوری داشته تلاش خواهد کرد تا نشستی را با مسئولان سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی داشته باشد و خواستار تعریف سناریوهای مختلف جهت تحقق هرچه بهتر موضوع شد و ابراز امیدواری کرد که این اقدام با زیرساخت های مناسب رونمایی خواهد شد تا نتایج مطلوبی به جامعه شیلاتی تقدیم شود.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code