شنبه پنجم اسفند 1402 

سومین اجلاس سراسری روسای موسسات، پژوهشگاه، پژوهشکده، مراکز ملی و استانی

وزیر جهاد کشاورزی در سومین اجلاس سراسری روسای موسسات، پژوهشگاه، پژوهشکده، مراکز ملی و استانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: سازمان تات؛ جمع نخبگانی و افتخار وزارت جهادکشاورزی است
اخبار مهم سایت | بازدید: 224 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به نقل از روابط عمومی سازمان تات؛ محمد علی نیکبخت بازسازی دام های مولد را از اولویت های کاری وزارت جهادکشاورزی عنوان کرد و افزود: انتظار ما از سازمان تات و موسسات تابعه و نخبگان بخش کشاورزی این است حضور فعالانه در برنامه های بخش اجرایی وزارت جهادکشاورزی است.
وی با تاکید بر این موضوع که تولیدات بخش کشاورزی در کشور توقف ندارد گفت: امروز در برنامه وزارت جهاد کشاورزی کمتر از ۱۵۰میلیون جوجه ریزی نیست.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اصلاح ژنتیکی در مرغ لاین باید صورت پذیرد، گفت: حمایت از تولیدات داخلی باید در دستور کار قرار گیرد.
نیکبخت دغدغه دولتمردان کشور را تامین امنیت غذایی پایدار به عنوان مسئله درجه یک کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع موجود؛ تامین امنیت غذایی کشور تنها از راه کشاورزی دانش بنیان و بهره ور، صورت می پذیرد، که باید از مسیر سازمان تات عبور کند.
وی بر حمایت از تولیدات داخلی تاکید کرد و تصریح کرد: برداشتن محدودیت صادرات و حمایت های علمی و فکری دو راهبرد در راستای حمایت از تولیدات داخلی است .
نیکبخت جریان صادرات را اولین اصل در افزایش تولیدات داخلی عنوان کرد و گفت: تولید رابطه مستقیم با منابع دارد بنابراین افزایش بهره وری در تولیدات بخش کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد و این امر تنها از راه دانش بنیان کردن بخش کشاورزی صورت می پذیرد.
وی دانش بنیان کردن بخش کشاورزی را از وظایف مهم سازمان تات دانست و گفت: سازمان‌های جهاد استان‌ها را مکلف به بهره‌مندی از دانش و فکر سازمان تات خواهیم کرد.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه آبخیزداری، آبخوان‌داری و طرح‌های کوچک تامین آب با مشارکت مردم، اولویت برنامه‌های راهبردی وزارت جهادکشاورزی است، بیان کرد: توجه به طرح های آبخیزداری و آبخوانداری از دیگر اولویت مهم وزارت جهادکشاورزی است که می بایست در راستای تثبیت خاک و جلوگیری از روان آبها صورت پذیرد.
همچنین در این مراسم با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات از برگزیدگان روسای موسسات، پژوهشگاه، پژوهشکده، مراکز ملی و استانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تجلیل شد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code