به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، صبح امروز ۲۲ اسفند ماه سال جاری، جلسه گزارش عملکرد با حضور رئیس موسسه در سالن جلسات این موسسه برگزار شد.
محمود بهمنی، رئیس موسسه با اشاره به اینکه در سال گذشته، شاهد فراز و نشیب‌های زیادی بودیم، گفت: توانستیم در چهارچوب قوانین و مقررات، فعالیت‌های ارزنده‌ای را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه در آبان ماه سال جاری سیاست‌های ابلاغی توسعه دریا محور توسط مقام معظم رهبری عنوان شد، ادامه داد: خط مشی جدید برای برنامه‌ها و اهداف تحقیقات شیلات برنامه‌ریزی و برنامه هفتم توسعه در فضای دریا محور تدوین شده است.
بهمنی تصریح کرد: مهم‌ترین سیاست و برنامه وزارت جهاد کشاورزی در حوزه ارتقای فعالیت‌های شیلاتی است که وظایف ما را دوچندان می‌کند، این در حالی است که با تشکیل شورای راهبردی تحقیقات شیلات به یک جمع‌بندی در قالب اولویت‌ها رسیده ایم.
رئیس موسسه از تدوین و تصویب شدن پروژه‌های تحقیقاتی در قالب مصوبات سیاست‌های سازمان شیلات خبر داد و گفت: علی رغم همه مشکلات در سال ۱۴۰۲ وضعیت اعتباری نسبت به قبل بهتر بوده است.
وی در خصوص اعتبارات درآمدی به رشد چند درصدی اشاره کرد و گفت: این مهم حاصل تلاش همکاران در این مجموعه بوده است.
بهمنی با تاکید ۲ دستاورد در راستای سیاست‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: این مهم با حرکت دستگاه‌های پژوهشی به سمت محور دانش بنیان شدن در ارتباط بوده است که یکی از این موارد را می‌توان افتتاح و تاسیس مرکز نوآوری و کارآفرینی در انزلی و دیگری را تفاهم‌نامه ایجاد مرکز رشد علوم شیلاتی خلیج فارس و دریای عمان در هرمزگان که اولین مرکز رشد حوزه شیلاتی در کشور است، نام برد.
محمود حافظیه، معاون پژوهش و فناوری با اشاره به اینکه مهمترین محور برنامه‌های موسسه پاسخگویی به نیازهای اولویت بخش کشاورزی، منابع طبیعی و دانش بنیان کردن فعالیت‌ها است، گفت: از سال آینده مراکز و پژوهشکده‌ها می بایست نسبت به تکمیل فرم‌های جدید، طبق فرم ارائه شده، اقدام کنند.
گفتنی است؛ در این جلسه، قائم مقام، مشاور رئیس و رئیس حوزه ریاست، معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی، روسای بخش‌های تخصصی، رئیس طرح و برنامه، مدیر حراست، رئیس بخش های تخصصی به صورت حضوری و روسای مراکز و پژوهشکده‌های تابعه به صورت وبیناری حضور داشتند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code