به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، محمود بهمنی، در پایان جلسه دو روزه بررسی عملکرد مراکز و پژوهشکده های تابعه با تشکر از همکاران مجموعه، رعایت اخلاق مداری، برقراری تعاملات و اثر بخشی مراکز  و پژوهشکده ها را خواستار شد و گفت: با توکل به خدا می بایست در فضایی با آرامش، دوستانه، در عین حال علمی و متعهدانه به فعالیت ها ادامه بدهیم.
وی با اشاره به انتظار بیشتر از مراکز و پژوهشکده ها در دستیابی به دستاورد و برونداد ها، گفت: تغییر اقلیم و کاهش منابع آبی از موضوعات ضروری است که باید مد نظر قرار بگیرد و تاکید کرد در سال جدید با ایجاد کارگروه هایی متشکل از روسای پژوهشکده ها و مراکز با روسای بخش های ستادی موسسه موضوعات تغییر اقلیم و کاهش منابع آبی و برنامه های پیش رو مطرح  و عملیاتی شوند.
رییس موسسه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری در سیاست های توسعه محور، بهره برداری بهینه و حداکثری از ظرفیت دریا، ادامه داد: کارگروهی متشکل از سازمان شیلات شکل گرفته که موسسه هم باید برنامه های خود را در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه دهد.
وی با اشاره به کمبود نیرو در موسسه به انتقال تجربیات و جانشین پروری تاکید کرد و از انجام پروژه های اثر بخش در سال جاری ابراز امیدواری کرد.
بهمنی با اشاره به آیین نامه های ترفیع و ارتقاء، تغییر در استراتژی موسسه را خاطر نشان کرد و گفت: باید رویکردها تغییر یابند.
همجنین، از موارد دیگری که رییس موسسه به آن اشاره کرد، ارتباطات بین المللی بوده که موسسه آمادگی هرگونه همکاری را داشته و محققین لازم است در جشنواره هایی مانند جشنواره خوارزمی که جزو شاخص ترین جشنواره ها در سطح کشور به شمار می‌رود با ارائه دستاوردها و فعالیت هایشان بدرخشند و اثر بخش باشند.
وی با بیان اینکه برونداد نشست با نخبگان بسیار مهم بوده و نباید صرف یک گفتمان باشد، تاکید کرد: این نشست ها باید منتج به عمل شود که امیدواریم در سال 1403 این مهم تحقق یابد.
رییس موسسه با تشکر از مراکز و پژوهشکده های تابعه ای که در قالب اعتبارات استانی بودجه های نسبتا خوبی جذب کردند، گفت: به این مراکز در سال آینده کمک خواهد شد و قطعا مراکز و پژوهشکده هایی که به این موضوع توجه کنند تشویق خواهند شد.
به گفته وی، پایگاه اصلی فعالیت های موسسه ایستگاه های تحقیقاتی هستند که در مناطق محروم به نحو احسن فعالیت می کنند و باید با نگاه توسعه ای و کاربردی این ایستگا ه ها مود توجه قرار بگیرند.
بهمنی ادامه داد: موضوع دیگر کشتی فردوس است که با توجه به وظایف موسسه در بحث مدیریت ذخایر آبزیان کشور و ارائه الگوی صید و بهره برداری به سازمان شیلات ایران، بزرگترین ناوگان تحقیقاتی در اختیار موسسه به شمار می‌رود، همچنین، کشتی فردوس 1 که ارزیابی ذخایر آبزیان در سواحل جنوب را انجام می دهد بازسازی شده و امیدواریم با پیگیری مجوز‌ها بتوانیم مجوز صید و دریاروی تحقیقاتی را برای این کشتی بگیریم.
وی دیگر اقدامات موسسه را راه اندازی مجله ترویجی خواند و با تشکر از همکاری مجموعه سال خوبی را برای همه همکاران آرزو کرد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code