به گزارش روابط عمومی پژوهشكده میگوی كشور، هشتم اردیبهشت ماه سال جاری، نخستین جلسه کارگروه ترویج و انتقال یافته های پژوهشكده میگو با هدف تسریع در انتقال دانش و اهداف ترویجی تشکیل شد.
ابتدا معاون پژوهشی و مسئول ترویج گزارش عملکرد ترویجی سال 1402 را ارائه و سر فصل برنامه‌های ترویجی سال جاری، امکانات ترویجی و مروجان پژوهشکده را معرفی کردند.
در این جلسه، با توجه به حضور نماینده پرورش دهندگان ماهی در قفس دریایی و مشکلات این صنعت، عمده مباحث در این حوزه پیگیری شد.
محمد قاسمی نماینده پرورش دهندگان ماهی در قفس دریایی، مهمترین چالش‌های این صنعت در دریا و خشکی، قوانین ناکارآمد، محدویت‌های فنی و نیاز جدی فعالین این عرصه را مطرح کرد.
دشتیان نسب به عزم و آمادگی پژوهشکده میگوی کشور برای مشارکت جمعی در رفع موانع پرورش ماهی در قفس از جمله همکاری در شناسایی و کنترل بیماری‌ها و رفع چالش‌های محیطی با مدیران طرح‌های پرورش ماهی در قفس، اشاره و ظرفیت‌های پژوهشی و امکانات ترویجی موجود را اعلام کرد.
در این جلسه، بر همکاری پژوهشکده میگوی کشور و اتحادیه پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر جهت استقرار اتحادیه پرورش ماهی در قفس تاکید و مقرر شد، نشست تخصصی پرورش ماهی در قفس، در سال جاری با همکاری پژوهشکده میگوی کشور، اتحادیه پرورش ماهی در قفس استان بوشهر و اداره کل شیلات استان بوشهر برگزار شود.
در این جلسه، نمایندگانی از معاونت ترویج و بهره‌برداران جهادکشاورزی، اتحادیه پرورش دهندگان ماهی، هیات اندیشه‌ورز صنایع دانش بنیان و خلاق دریای استان بوشهر، منطقه دوم دریایی سپاه حضور داشتند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code