دوشنبه هفدهم اردیبهشت  1403 

برگزاری نشست تخصصی_ وبیناری به مناسبت " روز جهانی تون ماهیان"

نشست تخصصی_ وبیناری "روز جهانی تون ماهیان" ، 12 اردیبهشت سال جاری ( دوم ماه می) همزمان با روز جهانی تون ماهیان توسط مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور_ چابهار با همکاری سازمان شیلات ایران، دانشگاه سلطان قابوس عمان و دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 129 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور_ چابهار، ابتدا اشکان اژدری، رییس مرکز، به اهمیت روز جهانی تون ماهیان پرداخت و به فعالیت های گذشته و حال تون ماهیان اشاره داشته و خواستار توجه بیشتر به این ذخایر با ارزش شد.  
عباسپور نادری، مدیر کل صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، در خصوص اهمیت تون ماهیان، نقش و جایگاه IOTC و قعطنامه های آن سخن گفت و به بررسی مدیریت صید تون ماهیان در کشور پرداخت. احمدرضا هاشمی (رییس بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر آبزیان مرکز) میزان صید و تجارت تون ماهیان در ایران و جهان را بررسی کرد و به بازارهای بزرگ تون ماهیان در جهان اشاره داشت و بر اهمیت نقش تون ماهیان در ارزآوری برای کشور تاکید داشت.
وی میزان صید بی رویه تون ماهیان (براساس وزن) در جهان را حدود 10 درصد و در آب های جنوب کشور را بیش از این مقدار عنوان کرد.
در ادامه فرهاد کی مرام (رییس دوره ای کارگروه تون ماهیان ساحلی IOTC) درباره جایگاه صید تون ماهیان ایران در اقیانوس هند و جهان اشاره و راه کارها و پیشنهاد ها جهت مدیریت بهتر این ذخایر با ارزش را تاکید کرد. داتا (استاد دانشگاه سلطان قابوس کشور عمان) به میزان صید و روش های صید  تون ماهیان در کشور عمان پرداخت و وضعیت بهره برداری از این ذخایر را با رویکرد های مختلف عنوان کرد. صفی یاری (مسئول کارگروه بهبود کیفیت، سازمان شیلات ایران) از نقش و اهمیت فرآوری جهت صادرات این آبزیان با ارزش در بازار های جهانی گفت و راه کارها و پیشنهاداتی جهت افزایش ارزش افزوده تون ماهیان در کشور ارائه کرد.
در پایان، خالد نیازی (صیاد و مروج روش های نوین صیادی) به خواسته و انتظارات جامعه صیادی کشور جهت صید و صادرات تون ماهیان و پیشنهاداتی جهت صید و فعالیت بهتر صیادان پرداخت.
گفتنی است از دانشگاه ها، مراکز و پژوهشکده های تحقیقاتی و بخش های اجرا و خصوصی در این نشست شرکت داشتند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code