به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر_ ساری، دومین جلسه ستاد توسعه دریا محور با حضور نوری استاندار مازندران، حسن فضلی به عنوان نماینده از طرف پژوهشکده، مدیران و روسای دانشگاه ها، مراکز پژوهشی، سازمان ها و ادارات کل استان در سالن شهید رجائی استانداری برگزار شد.
ابتدا فتح الله زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص اقدامات انجام شده مطالب جامعی ارائه داد و بر اهميت و ضرورت اقتصاد دريايی در جهان و كشور تاكيد كرد و گفت: اقتصاد آبی با توجه به طول نوار ساحلی اشتغال خوبی را می‌تواند در استان مازندران ايجاد كند و از نظر سرانه ارزش افزوده و توليد ناخالص ملی نيز حائز اهميت است.
وی با عنوان اين كه بخش‌های نوظهوری را در اقتصاد آبی شاهد هستيم، ادامه داد: آبزی پروری دريايی، انرژی‌های تجديد پذير، تكنولوژی دريايی و خدمات دريايی و غيره نيز از ديگر بخش‌های اقتصاد آبی است.
سپس حاضرین در جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند و فضلی در خصوص توسعه شیلاتی دریا محور، پیشنهادات اجرایی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر را در راستای حفظ، احیاء و بازسازی ذخایر آبزیان، افزایش تولید انواع آبزیان با موضوع توسعه دریا محور، افزایش ارزش افزوده محصولات آبزیان و همچنین طب دریایی به سمع و نظر حاضرین رساند.
در انتها استاندار مازندران رهنمودهای لازم در خصوص ارائه پیشنهادات اجرایی را مورد تاکید قرار داد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code