سه شنبه بیست و دوم خرداد 1403 

رهاسازی بچه ماهیان استخوانی، خاویاری و میگو در پنج استان کشور

رهاسازی انواع بچه ماهیان استخوانی، خاویاری و میگو تولیدی مراکز بازسازی ذخایر استان گیلان و استان های گلستان، مازندران، خوزستان و هرمزگان به صورت همزمان و برخط با محوریت استان گیلان انجام شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 100 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور_ گیلان، روز یکشنبه 20 خرداد ماه رهاسازی انواع بچه ماهیان استخوانی، خاویاری و میگو تولیدی مراکز بازسازی ذخایر استان گیلان و استان های گلستان، مازندران، خوزستان و هرمزگان به صورت همزمان و برخط با محوریت استان گیلان انجام شد.
رهاسازی در استان گیلان در محل مصب رودخانه پل رودکلاچای با حضور استاندار گیلان، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، مدیرکل بازسازی ذخایر سازمان شیلات ایران، مدیرکل شیلات استان گیلان و سایر مسئولین کشوری و استانی و جوامع صیادی انجام شد.
در این آئین رهاسازی محدث قاسمی، معاون پژوهش و فناوری پژوهشکده به عنوان نماینده تحقیقات شرکت کرد.
وزیر جهادکشاورزی نیز به صورت برخط در این مراسم شرکت کرد و از فعالیت های همه ارگان های موثر در حفظ ذخایر طبیعی و بازسازی ذخایر آبزیان و همچنین همکاری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و سایر جوامع علمی و اجرایی مرتبط تقدیر کرد.
عباسی، استاندار گیلان بر لزوم حفظ زیست بوم طبیعی و آلوده نکردن منابع آبی که علاوه بر تامین محیط زندگی مناسب آبزیان و بقای گونه های بومی در بهبود شرایط زندگی ساحل نشینان موثر است تاکید کرد.
وی با اهمیت دانستن بازسازی ذخایر آبزیان از فعالیت های شیلات و مراکز تحقیقاتی شیلات استان گیلان، پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور و انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری تقدیر کرد.
حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران ضمن تشریح فعالیت های سازمان شیلات در حوزه های مختلف بویژه حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان اعلام کرد: بازسازی ذخایر تنها تعامل مثبت انسان با طبیعت برای کمک به حفظ منابع طبیعی آبزیان بوده و در قبال برداشت و صید از طبیعت با تخصیص اعتبارات بسیار و تلاش شبانه روزی کارکنان و کارشناسان مراکز بازسازی ذخایر و شیلات در استان های شمالی و جنوبی به حفظ محیط زیست پایدار کمک می کند.
در این مراسم دانش آموزان منطقه کلاچای به صورت نمادین در رهاسازی بچه ماهیان مشارکت کردند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code