نخستین جلسه شورای ترویج و انتقال یافته های علمی موسسه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، در روز چهارشنبه سوم خرداد 1396 با حضور میهمان گرامی آقای دکتر شاه پسند، قائم مقام ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و در حضور ریاست محترم موسسه، معاون ترویج و انتقال یافته های موسسه و سایر اعضا شورا آغاز به کار نمود.
در ابتدا جلسه دکتر پورکاظمی ریاست موسسه ضمن تبریک حماسه آزادسازی خرمشهر، به سابقه تشکیل شورای ترویج و انتقال یافته های علمی و اهمیت آن اشاره نمودند. ایشان خطاب به همکاران معاونت ترویج اعلام نمودند که چگونگی ارتباط ساختاری و تشکیلاتی موسسه با معاونت و میزان اعتباری که در اختیار موسسه قرار خواهد گرفت مشخص شود و در پایان اظهار امیدواری کردند که در سال 96 بر اساس برنامه های تدوین شده بتوانیم آثار ارزشمندی را به جامعه تحویل دهیم.
در ادامه کارگاه آموزشی" آشنایی با مبانی ترویج و انتقال یافته­ ها و رسانه­ های نوشتاری" توسط دکتر شاه پسند ارائه شد. در این کارگاه، سخنران به اهمیت رسانه های ترویجی، ترمیمی و نوشتاری اشاره نمود و افزود یافته های تحقیقاتی از اهمیت ویژه ای در این بین برخوردار می‌باشند. ایشان افزودند که استفاده از رسانه ها یکی از رویکردهای مناسب برای انتقال یافته ها‌ی علمی می‌باشد که در پیام رسانی و انتقال تجربیات بسیار موثر هستند. همچنین دانش فنی و مهارتهای نوشتاری به عنوان دو بال ترویج و انتقال یافته ها بوده و ترویج، انتقال و کاربردی کردن دانش و تغییر رفتار می‌باشد.
جلسه با صحبتهای دکتر حسین زاده معاون محترم ترویج و انتقال یافته های موسسه با گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال 1396 ادامه یافت. و در نهایت همکاران این معاونت گزارشات مبسوطی از حوزه کاری خود مرتبط با تالار ترویج دانش علوم شیلاتی کشور، روند تجاری سازی موسسه در سال ۱۳۹۵، اقدامات ترویجی موسسه در سال گذشته، برنامه های عملیاتی ترویج و انتقال یافته های موسسه در سالجاری و چارت پیشنهادی معاونت ترویج موسسه ارایه نمودند که مورد توجه دکتر پورکاظمی ریاست محترم موسسه، دکتر شاه پسند قائم مقام ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مدیران محترم بخشها و سایر اعضا محترم شورا قرار گرفت.
اولین جلسه شورای ترویج و انتقال یافته های علمی موسسه در ساعت 12:30 با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد و با آرزوی موفقیت برای همکاران این معاونت خاتمه یافت.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code