به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، جلسه هم اندیشی در خصوص شیوه های ترویج آبزی مصرفی و مقابله با شایعات و مطالب غیرعلمی در حوزه آبزیان روز یکشنبه مورخ 18 تیر96 در دفتر اتحادیه صادرکنندگان آبزیان با حضور چند تن از فعالین بخش خصوصی و همچنین نمایندگان سازمان شیلات ایران و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور برگزار گردید. در این نشست، حاضرین بر منافع و اهداف مشترک و بهم پیوسته پیکره شیلات کشور در کل زنجیره صید و تولید، حمل و نقل، فرآوری، عرضه و حتی بخش های اجرایی، آموزشی و پژوهشی و همچنین توانمندی های موجود در بخش های مختلف تاکید نمودند و در ادامه پس از استماع نقطه نظرات بخش های مختلف و با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع، بر انجام اقدامات عملی و موثر در این خصوص تاکید و مقرر گردید پیگیری ها و اقدامات زیر صورت پذیرد:
1. اتخاذ راهکارهای لازم جهت استفاده حداکثری از تمامی امکانات، توانمندی ها و ارتباطات موجود در بخش های مختلف به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه و مصون ساز، با اطلاع رسانی صحیح و به موقع در زمینه فواید و ارزش تغذیه ای آبزیان و شرایط و نظارت های سختگیرانه ای که بر کل زنجیره تولید، فرآوری و عرضه محصولات شیلاتی کشور اعمال می گردد. در همین راستا تشکیل کمیته علمی و همچنین ایجاد گروه ریفرنس و تهیه یک آرشیو غنی محتوایی با استفاده از زمینه موجود در بخش انفورماتیک سازمان شیلات و لینک دادن سایت های دیگر (موسسه تحقیقلت علوم شیلاتی، ایران آکوآ، سندیکا، اتحادیه ها ....) نیز پیشنهاد گردید که مقرر شد طی جلسات آینده از حیث ساختار و وظایف، مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
2. تعهد یکایک اعضاء و سازمان ها نسبت به برخورد قاطع و همه جانبه با شایعات غیرعلمی، بی اساس و بعضاً هدفمند، که در فضاهای مجازی و حتی در مواردی از مجاری رسمی و رسانه ای کشور انتشار می یابد، تا تکذیب مورد و جبران آسیب و خسارات وارده توسط افراد و تشکل های مسئول.
3. دقت و حساسیت کلیه دست اندرکاران در بخش های مختلف شیلات اعم از صید و تولید، صنایع فرآوری، آموزش، پژوهش، اجرا و نظارت، جهت ارائه هرچه کیفی تر خدمات و محصولات به منظور جلب اعتماد و اطمینان بیشتر مصرف کنندگان و مخاطبین.
4. همچنین مقرر گردید که در جلسات آینده راهکارهای توسعه فرآوری آبزیان و سهولت دسترسی به محصولات شیلاتی با کیفیت، مورد بحث قرار گرفته به نحوی که همگام و متناسب با تبلیغ، ترویج و اطلاع رسانی در خصوص فواید مصرف آبزیان، امکان پاسخگویی به نیازمندی ها و تقاضاها نیز مهیا گردد. در همین راستا مقرر شد که جلسه بعدی در روز سه شنبه 27 تیرماه در دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان در سازمان شیلات ایران تشکیل شود و حاضرین هرکدام با طرح مکتوب در جلسه شرکت نمایند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code