به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، در راستای توسعه همکاری های بین المللی و براساس هماهنگی های انجام شده قبلی، هیاتی از دانشگاه واخنینگن هلند به ایران اعزام و جلسه ای با حضور افراد زیر در ستاد موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور برگزار گردید:
آقای Leon Lomans (کارشناس ارشد سیاستگذاری وزارت امور اقتصادی هلند)
آقای پروفسور Hans Komen (استاد اصلاح نژاد و ژنتیک آبزیان)
آقای Jeroen Kals (محقق فرآوری و تغذیه آبزیان)
آقای Hans Smolders (رایزن کشاورزی سفارت هلند در تهران)
آقای حسن جراران (کارشناس بخش کشاورزی سفارت هلند در تهران)
از طرف دیگر آقای دکتر پورکاظمی، ریاست محترم موسسه به همراهی کلیه معاونین، روسا و کارشناسان بخش های بیوتکنولوژی و آبزی پروری و اداره بین الملل و از سازمان شیلات ایران آقای دکتر عبدالحی به همراه تعدادی از کارشناسان از معاونت صید سازمان شیلات برگزار گردید.
در ابتدا آقای دکتر پورکاظمی توضیحات جامعی درخصوص شرح وظائف، اهداف و سیاست های موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ارائه نموده و از طرف دیگر به طور کامل در مورد برنامه های کارشناسی و بازدیدهای پیش بینی شده توضیح داده و نیز اهداف این سفر را تشریح فرمودند.
در ادامه، آقای دکتر عبدالحی هم معرفی اجمالی از وضعیت صنعت آبزی پروری کشور و برنامه های سازمان شیلات ایران ارائه کردند.
سپس پرسش و پاسخ فی ما بین هیات هلندی با طرف ایرانی صورت گرفته و در مجموع جمع بندی زیر صورت گرفت:
  1. برگزاری 2 کارگاه آموزشی در زمینه ژنتیک اصلاح نژاد و فرآوری آبزیان در روز چهارشنبه 5 مهر96
  2. تدوین سند پروژه تحقیقاتی مشترک میان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و دانشگاه واخنینگن باز به تفکیک در زمینه اصلاح نژاد و ژنتیک ماهیان گرم آبی و فرآوری ماهیان سطحزی ریز و میان زی (کیلکا ماهیان، ساردین ماهیان، فانوس ماهیان) که این مهم با تشکیل یک نشست مشترک میان دو طرف در روز پنجشنبه 6 مهر96 برگزار خواهد شد. ضمناً مقرر گردیدکه جلسه جداگانه ای نیز با معاون وزیر و رئیس محترم سازمان شیلات ایران و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شود و قبل از آن بازدیدهای فنی و کارشناسی از پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی، پژوهشکده آبزی پروری جنوب و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و مراکز فرآوری و کارخانجات عمل آوری بخش های خصوصی و همچنین مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر شهید انصاری (رشت) و مزرعه تکثیروپرورش ماهیان گرمابی آقای خوشحال (بخش خصوصی) صورت پذیرد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code