به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، به منظور ارتقای سطح علمی کارشناسان شیلاتی وبخش های خصوصی، کارگاه آموزشی"تکثیروپرورش ماهی تیلاپیا درایران بانگاه زیست محیطی" در مورخه 14 آبان ماه با حضور مدرسین خارجی، به همت سازمان شیلات ایران، موسسه و با همکاری شرکت آبزیان آسیا در محل سالن آمفی تئاتر سازمان شیلات ایران برگزار گیدید. در ابتدای این کارگاه که با حضور مسوولین و کارشناسان سازمان شیلات ایران، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، سازمان حفاظت از محیط زیست، اساتید دانشکده های علوم کشاورزی ومنابع طبیعی کشور و کارشناسان، شیلات استان ها و بخش های خصوصی برگزار شد، دکتر عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران ضمن خوشامدگویی به مدعوین، طی سخنانی به پتانسیل های موجود در سازمان شیلات ایران اشاره کرد و گفت: کشور ما از جمله کشورهای استثنایی است که تنوع آبزی پروری دارد و دارای آب های شیرین و شور می باشد. به همین منظور یکی از مهم ترین موضوعات در آبزی پروری تنوع گونه ای بوده و همچنین صنعتی شدن آبزی پروری و ارتقاء دانش تکنولوژی همواره مورد تاکید است. وی گفت: صنعتی شدن آبزی پروری می تواند به اقتصاد و استفاده از ظرفیت های منابع آبی کشور کمک نماید.
سپس مدرسین انگلیسی به اسامی اقایان دکتر ادواردز و دکتر پولین به بیان مطالبی درخصوص وضعیت تکثیر و پرورش تیلاپیا در جهان، مروری بر توسعه فن آوری تولید تیلاپیای اصلاح شده برای تولید، بررسی ظرفیت ها و فرصت های تولید تیلاپیا در جهان و ایران، مرور موانع و تهدیدهای تولید تیلاپیا در محیط زیست، راهکارهای علمی و توصیه شده برای استفاده از گونه های غیربومی به منظور آبزی پروری توسط مراجع بین المللی نظیر سازمان فائو، توسعه آبزی پروری و حفظ تنوع زیستی و محیط زیست را رایه کردند که مورد توجه و بهره برداری حاضرین قرار گرفت.
نوبت به جلسه پرسش و پاسخ رسید.
گفتنی است در پایان کارگاه به همه شرکت کنندگان گواهینامه حضور در کارگاه اعطا شد. لازم به ذکر است امروزه پرورش ماهی تیلاپیا در جهان با اقبال بسیاری مواجه شده زیرا این ماهی جزو گونه هایی است که بیشترین رشد را نسبت به سایر گونه های پرورشی دارا می باشد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code