دوشنبه هشتم مرداد 1397 

اولویت انجام تحقیقات کاربردی به منظور پایداری و ارتقاء صنعت ماهیان زینتی در شهرستان محلات

دکتر محمد پورکاظمی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی دیدار و در ارتباط با توسعه تولید ماهیان زینتی در کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت
اخبار و اطلاع رسانی | بازدید: 1569 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در دیدار با دکتر محمد پورکاظمی، گفت: خوشبختانه شهرستان محلات پتانسیل بالایی برای تولید و پرورش ماهیان زینتی دارد که می تواند منبعی برای ایجاد اشتغال در آن منطقه باشد.
مهندس آنجفی، افزود: روستاهای خنداب و میلاجرد ازجمله بخش هایی هستند که ظرفیت بسیار مناسبی در این زمینه دارند زیرا هم موافقت تامین آب آن اخذ شده و هم زمین مورد نیاز برای آن فراهم است. همچنین سرمایه گذاران هم برای این منظور اعلام آمادگی کرده اند.
وی با اشاره به نگرانی مسئولان کشور نسبت به بحران آب عنوان کرد: از آنجا که میزان مصرف آب در شهرک های ماهیان زینتی نسبت به شهرک های گلخانه ای بسیار کمتر است، بنابراین سرمایه گذاری برای تولید ماهیان زینتی در اولویت این شهرستان قرار گرفته است.
آنجفی ادامه داد: در این راستا مطالعات و راهنمایی های موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور بسیار راهگشاست. آموزش نیروی انسانی، مدیریت بهداشت و کنترل بیماری ها و دانش بنیان کردن تولید از مهمترین مسائلی است که موسسه می تواند در این زمینه ها یاری گرجهاد کشاورزی شهرستان محلات باشد.
دکتر محمد پورکاظمی، در ادامه این جلسه عنوان کرد: از آنجا که راه موفقیت کشور، توانمندسازی شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی است، برای این منظور با پیگیری و برنامه ریزی ، نخستین شرکت تحقیقات ماهیان زینتی در محلات تاسیس و از زبده ترین افراد استفاده می شود.
وی تاکید کرد: تولید دستاورد دانش فنی و یا محصولات اثربخش برای موسسه مسئله بسیار مهمی است بنابراین محققان علوم شیلاتی در تمام مراحل کار در کنار سازمان جهاد کشاورزی خواهند بود.در پایان، مهندس آنجفی، از رئیس و معاونان موسسه دعوت کرد تا از مراکز پرورش ماهی در استان مرکزی بازدید کنند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code